Quadruped hofteforlengelser

Med denne øvelsen trener du først og fremst gluteus maximus og hamstrings. Den primære bevegelsen av hofteforlengelse gluteus maximus.

Guide til Quadruped Hip Extensions:

  1. Ligg med det ene kneet på en matte og hvil på benet.
  2. Albuer og hender er på matten, med underarmene strukket ut foran deg.
  3. Hold ryggen rett og magemusklene tonet;
  4. Ta det ene benet bakover og opp, og hold benet i 90 graders vinkel gjennom hele øvelsen;
  5. Hold foten vendt mot taket og kneet parallelt med gulvet.
  6. Ta benet tilbake til den opprinnelige posisjonen   
  7. Gjenta øvelsen og bytt til det andre benet.

Viktig for Quadruped Hip Extensions: Det er viktig å vite hvordan du utfører øvelsen riktig for å forhindre skade eller unødvendig belastning. 

Fakta om Quadruped Hip Extensions: Mange skader eller betennelsestilstander er forårsaket av en stillesittende livsstil og mangel på hofteforlengelse er en stor betydelig del av. 

Denne øvelsen har blitt gjort en studie på av American Council of Exercise de konkluderer med at Quadruped Hip Extension er den mest populære øvelsen for å aktivere maximus glutes og hamstring samtidig;

Råd for Quadruped Hip Extensions: unngå å bøye ryggen, hold nakken på linje med ryggraden (se nedenfor). Du kan også bruke treningsstrikk for å utfordre øvelsen.