Apuls.no
E-post: info@apuls.no
Håndtering
Alle produkter som bestilles på Apuls.no, sendes fra:
Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160 Tørring
Danmark
Organisasjonsnummer: 928 730 042
Betaling
På Apuls.no kan du betale med flere forskjellige metoder. Les mer om det på siden om betaling.
Hvis du mister kvitteringen din, kan du alltids kontakte oss slik at vi kan sende deg en ny. Hvis du har spørsmål angående faktura eller betaling osv., kan du alltids kontakte oss på e-post.
Hvis du betaler med betalingskort, er du alltid beskyttet mot misbruk. Du har nemlig muligheten til å avvise en betaling når du mottar betalingsoversikten. Du har ingen egenandel i tilfelle kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet, noe vi bruker. Dermed er du bedre sikret enn i den fysiske verden, der du har en egenandel på 1200 kr når betalingskortet blir misbrukt ved bruk av PIN-koden. Data som du sender i forbindelse med kjøp betalt med betalingskort, er kryptert (SSL), og derfor er det bare PBS som kan lese dem. Hverken Apuls ApS eller andre har mulighet til å lese disse dataene.
Denne butikken mottar bestillinger fra Norge. Hvis du ønsker å bestille varer med levering til et annet land, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på info@apuls.no.
Når du gjennomfører betalingen i nettbutikken, blir det bare opprettet en reservasjon på betalingen. Selve betalingen blir trukket når vi sender den første varen i ordren din. Det betyr at betaling for varer med lengre leveringstid også blir trukket samtidig. Hvis du ikke ønsker at dette skal skje, kan du med fordel foreta én bestilling på de varene som er på lager for umiddelbar levering, og en annen bestilling med varer som har lengre leveringstid.
Alle priser vises inkludert moms.
Prisfeil
Hvis en pris er åpenbart feil, og du med rimelighet burde ha oppdaget dette, er vi ikke forpliktet til å levere det aktuelle produktet til den gale prisen. Leveringstidene som er angitt på produktene, er veiledende og basert på vår vurdering, det mest nøyaktige forslaget. Den angitte leveringstiden er imidlertid ingen garanti. Antall dager vises i virkedager.
Levering og forsendelse
Leveringstiden kan variere avhengig av om varene er på lager. Den forventede leveringstiden blir oppgitt på produktet samt i handlekurven.
Du vil automatisk motta en e-post når pakken blir sendt.
Apuls ApS er ikke erstatningspliktig dersom feil adresse blir oppgitt ved bestilling og dette medfører tap eller annen skade på forsendelsen.
Det er kundens ansvar at opplysningene om leveringsadresse og navn er korrekt. Hvis disse opplysningene ikke er korrekte og pakken kommer bort under forsendelsen, dekker kunden varene, da det er han eller hun som har gitt gale opplysninger.
Denne butikken mottar bestillinger fra Norge. Hvis du ønsker å bestille varer med levering til et annet land, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på info@apuls.no.
Utstyr som leveres med transportør, leveres i utgangspunktet til fortauskanten. Vi kan ordne levering med innbæring – dette vil imidlertid medføre en ekstra betaling. Vi kan informere deg om det nøyaktige beløpet før leveringen hvis du henvender deg til vår kundeservice.
Angrerett
Som forbruker har du 365 dager på deg til å angre kjøpet hos oss. (Dette gjelder ikke ved brutt emballasje).
Angrefristen utløper 365 dager etter dagen du mottok varen din. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i én ordre, men de leveres individuelt, løper fristen for hver enkelt vare fra den datoen du mottok den spesifikke varen.
I tilfelle det dreier seg om en avtale om regelmessig levering av varer over en bestemt periode, utløper angrefristen 365 dager etter den dagen du mottok den første varen.
Fristen innebærer at du har 365 dager fra mottagelsen til å gi oss beskjed om at du vil angre kjøpet ditt, forutsatt at varen er helt ubrukt. Du må sende en e-post til info@apuls.no.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten at du samtidig gir oss beskjed.
Annullering av deler av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å sende én eller flere varer i retur, selv om de ble kjøpt i én ordre. Du trenger bare å gi beskjed til vår kundeservice.
Returnering
Det er alltid gratis å returnere en vare hos Apuls, og du kan til og med sende varer i retur opptil 365 dager etter kjøpsdatoen. Alle kunder skal ha en god opplevelse.
Det eneste du trenger å gjøre, er å skrive en e-post til info@apuls.no og informere om at du ønsker å benytte deg av gratis retur. Deretter vil vår kundeservice hjelpe deg slik at det blir så enkelt som mulig.
Husk at du må returnere varen i samme stand som du mottok den i. Det betyr også at emballasjen må være intakt og at varen må være ubrukt.
Varens tilstand når du returnerer den
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måte som om du prøvde den i en fysisk butikk, men du må ikke ta den i faktisk bruk.
Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at dersom du angrer kjøpet, vil du bare motta en del eller ingenting av kjøpesummen i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi. Denne vurderingen er basert på varens tilstand, antall dager den har vært i bruk, markedsprisen for demomodeller, emballasjens tilstand osv. Vanligvis ligger våre vurderinger på 50–65 % av kjøpesummen.
Vi anbefaler at du sender varen i retur i originalemballasjen.
Hvis originalemballasjen mangler, kan det føre til en reduksjon i varens verdi, og dermed kan den betraktes som brukt.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer kjøpet ditt, vil du få pengene tilbake. Hvis varen er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du er ansvarlig for.
Vi tilbakebetaler pengene med samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet.
Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen.
Varer sendes til følgende adresse:
Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160 Tørring
Danmark
Husk å legge ved tydelig informasjon om hvilken ordre-ID som det er snakk om, i selve pakken du sender.
Utvidet returrett
Hos Apuls.no har vi innført en 365 dagers angrerett. Det betyr at du kan bytte eller angre kjøpet av varen i 365 dager etter at du mottok den.
Når du angrer, gjelder følgende regler:
-
Produktet må være i samme stand som da du mottok det. Det vil si at produktet ikke må ha blitt tatt i bruk.
-
Produktemballasjen må være intakt.
-
Vi mottar hverken pakker uten omdeling eller pakker sendt per etterkrav.
Angrerett for bedriftskjøp
Det er ingen angrerett ved bedriftskjøp.
Reklamasjon
Etter kjøpsloven gis det reklamasjonsrett i 24 måneder på alle varer. Reklamasjonsretten innebærer at du som privat forbruker kan klage på feil og mangler ved produktet som er oppstått innen 24 måneder etter kjøpet. Det er likevel en forutsetning at disse manglene ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen adferd som har forårsaket skade på produktet. Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har konstatert mangelen. Hvis du reklamerer innen 2 måneder, vil reklamasjon alltid være rettidig.
Du har mulighet til enten å få varen reparert, byttet, pengene i retur eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
Ved en reklamasjon ber vi deg om å kontakte vår kundeservice og sende en grundig beskrivelse av feilen på e-post. Når vi har mottatt denne beskrivelsen, genererer vi et fraktbrev som vi sender til deg digitalt. Dermed vil vi betale returfrakten for varen.
Produktet må alltid returneres i forsvarlig emballasje, slik at det ikke er noen risiko for at varen blir ytterligere skadet. Hvis produktet ikke returneres forsvarlig, kan reklamasjonsretten bortfalle.
I tilfelle av bedriftskjøp der varen brukes i en virksomhet eller i en annen kommersiell eller foreningsmessig sammenheng, er det ingen reklamasjonsrett. Vi vil likevel forsøke å avhjelpe problemet, så kontakt oss endelig.
I tilfelle av en tilbakevendende reklamasjon som vi har forsøkt å utbedre to ganger tidligere, har Apuls rett til å heve handelen tredje gang feilen oppstår.
Hvis det vurderes at feilen ligger hos forbrukeren, er han eller hun selv ansvarlig for reparasjonskostnader og retur av varen.
Vi mottar hverken pakker uten omdeling eller pakker sendt per etterkrav.
Retningslinjer for personvern
Les mer om personvern på vår side, som omtaler området spesifikt.
Feil
Vi forbeholder oss retten til å annullere en ordre hvis det har oppstått en feil fra vår side med tanke på priser, spesifikasjoner for en vare, feil på lagerstatus eller lignende.