Omvendte kabeloverganger

Denne øvelsen er et must, rett og slett fordi for mange glemmer å trene baksiden av skuldrene, for mye fokus på siden og foran. Denne øvelsen er en morder og vil brenne, men ikke glem at øvelsen her hjelper deg med å holde skuldrene i balanse. I tillegg vil øvelsen også bidra til å forhindre skulderskader.

Veiledning for reversering av kabeloverganger:

  1. Sett på vekten du vil trene med (trinsene skal være over hodet ditt)
  2. Plasser håndtakene på de høyeste punktene på kabeltårnet 
  3. Stå midt i kabeltårnet med armene utstrakt.
  4. Kryss hendene foran deg i skulderhøyde (eller litt over).
  5. Ta tak i det første håndtaket på venstre kabel med høyre hånd og det andre håndtaket på høyre kabel med venstre hånd.
  6. Bruk de bakre skuldrene til å trekke albuene ut til siden og tilbake så sakte som mulig (til armene er på linje med ryggen).
  7. Gå tilbake til utgangspunktet med en kontrollert bevegelse og gjenta.

Viktig for Reverse Cable Crossovers: Siden dette er en liten muskelgruppe, bør du trene med relativt lette vekter og utføre flere repetisjoner. 

Reverse Cable Crossover tips: Prøv denne øvelsen med en arm om gangen, stå nærmere den ene siden og hold fast i kabeltårnet med den andre hånden. Du kan også gjøre denne øvelsen både stående som i videoen og sittende.